Berichten over Klimaat

1. Zonnepanelen uil.jpg
    6. ChristenUnie - Marieke van de Beek-Lindhout (Scherpenzeel).jpg
    Door Marieke van de Beek op 27 september 2023 om 18:07

Alles op alles voor het klimaat

Vandaag, 27 september, bespraken de Provinciale Staten de Najaarsnota. Hieruit blijkt dat veel plannen en ambities op het gebied van klimaat en energietransitie vertraging oplopen. Vaak gaat het om geld dat via de provincie beschikbaar wordt gesteld aan derde partijen, die projecten op het gebied van klimaat en energie uitvoeren.

Lees meer over "Alles op alles voor het klimaat"
  2. Bos zonsopgang.jpg
    CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door ChristenUnie Gelderland op 2 augustus 2023 om 08:41

7 keer de ChristenUnie in het coalitieakkoord

In Gelderland hebben we een coalitieakkoord. In de periode van onderhandelen hebben we geknokt om datgene wat wij als ChristenUnie belangrijk vinden in het akkoord te krijgen. Het resultaat mag er wezen. We laten je graag zeven concrete resultaten uit het akkoord zien.

Lees meer over "7 keer de ChristenUnie in het coalitieakkoord"
  3. Landschap Gelderland boom.jpg
    6. ChristenUnie - Freek Rebel (Nijkerk).jpg
    Door Freek Rebel op 5 juli 2023 om 11:30

Een Vitaal Landelijk Gebied Gelderland

“We zijn trots op Gelderland. Want wij zijn de mooiste provincie, maar we hebben de grootste uitdaging.” zei fractievoorzitter Freek Rebel in het debat over Vitaal Landelijk Gebied Gelderland (VLGG). Met het programma VLGG wil provincie Gelderland onder andere een gebiedsplan aan het Rijk leveren over onderwerpen die betrekking hebben op water, klimaat, natuur en stikstof.

Lees meer over "Een Vitaal Landelijk Gebied Gelderland"
  4. Windmolens.jpg
    Janneke Slingerland.jpg
    Door Janneke Slingerland op 29 september 2022 om 19:12

Energie in Gelderland

Duurzame energie, daar hebben we het al jaren over. In Gelderland zijn we volop bezig om steeds meer duurzame energie op te wekken. Nu de energieprijzen onder zeer grote druk staan vanwege de onzekere levering van gas en olie is het nog helderder dat we volop door moeten gaan met onze energietransitie. Ook is het belangrijk om te zien waar de veranderende energiemarkt ons werk in de provincie Gelderland raakt, en of er daardoor aanpassingen moeten worden gedaan.

Lees meer over "Energie in Gelderland"
  5. No planet B.jpeg
    Janneke Slingerland.jpg CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door Janneke Slingerland, ChristenUnie Gelderland op 8 juni 2022 om 21:00

Burgerberaad klimaat

Meepraten over versterking van het Gelderse Klimaat? Mogelijk ontvang je hiervoor eind dit jaar een uitnodiging. Er komt een Burgerberaad Klimaat waaraan 3000 Gelderlanders kunnen deelnemen.

Lees meer over "Burgerberaad klimaat"
  6. Hei, bomen en donkere wolken.jpg
    Janneke Slingerland.jpg
    Door Janneke Slingerland op 30 november 2020 om 10:00

Klimaatverandering – wat kunnen we eraan doen?

Het begrip klimaatverandering is allang geen theorie meer – in de loop van de jaren merken we dat het weer verandert. Droge zomers en piekbuien ondervinden we in de praktijk.

Lees meer over "Klimaatverandering – wat kunnen we eraan doen?"