Berichten over Openbaar Vervoer

  1. Station Rotterdam perron.jpg
    6. ChristenUnie - Freek Rebel (Nijkerk).jpg
    Door Freek Rebel op 13 juli 2024 om 16:55

    Laat het OV niet nog verder onder druk staan

    Het openbaar vervoer is een nutsvoorziening maar is op dit moment erg kwetsbaar. Om die reden diende de ChristenUnie tijdens de behandeling van de Perspectiefnota een motie in waarmee opgeroepen wordt om te komen tot een gezamenlijk plan waarbij het OV niet nog verder onder druk komt te staan alvorens bezuinigingen door te voeren.

    Lees meer over "Laat het OV niet nog verder onder druk staan"
  2. image00002.jpeg
    CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door ChristenUnie Gelderland op 11 mei 2024 om 10:09

    Fractiedag op het Huis der Provincie in Arnhem!

    Op woensdag 8 mei ontvingen Maarten van der Velde en Ben Bloem namens de Gelderse fractie verschillende gasten op het Huis der Provincie in Arnhem. We maken verslag!

    Lees meer over "Fractiedag op het Huis der Provincie in Arnhem!"
  3. Binnenkant bus.jpeg
    6. ChristenUnie - Freek Rebel (Nijkerk).jpg CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door Freek Rebel, ChristenUnie Gelderland op 11 mei 2022 om 16:45

    Tijdelijke noodconcessies Gelderland: nu toekomstvisie nodig

    De coronacrisis heeft zijn sporen in onze samenleving achtergelaten. Niet alleen op het vlak van gezondheid, maar ook op andere gebieden zoals het openbaar vervoer. Daarover spraken we vandaag in de Provinciale Staten. Provincie Gelderland wil met twee tijdelijke noodconcessies ervoor zorgen dat het ov met de huidige dienstregeling door kan blijven rijden. Toch moeten we nu al vooruit kijken en ervoor waken dat Gelderland ook op de langere termijn bereikbaar blijft.

    Lees meer over "Tijdelijke noodconcessies Gelderland: nu toekomstvisie nodig"
  4. Treinen.jpg
    6. ChristenUnie - Freek Rebel (Nijkerk).jpg
    Door Freek Rebel op 16 januari 2021 om 10:00

    Voor wie werkt de marktwerking in het Openbaar Vervoer eigenlijk?

    Het OV is een onmisbare nutsvoorziening. Goed OV houdt de samenleving leefbaar en zorgt letterlijk voor verbinding. Maar deze nutsvoorziening is ook kwetsbaar, zoals de afgelopen periode duidelijk zichtbaar werd door COVID-19. De markt zakte in elkaar en de inschrijvingen voor concessies bleven uit. De overheid moet nu nog meer bijspringen om het OV te kunnen blijven garanderen. Is dat eigenlijk wel terecht? Is er überhaupt nog sprake van een echte markt?

    Lees meer over "Voor wie werkt de marktwerking in het Openbaar Vervoer eigenlijk?"