Lokale afdelingen

Hoe richt ik een lokale afdeling op?

Er zijn plaatsen of gemeenten waar nog geen lokale afdeling van de ChristenUnie bestaat. De partij vindt het belangrijk dat op zoveel mogelijk plaatsen een lokale afdeling aanwezig is. Door het hoofdbestuur maar zeker ook door de provinciale unie wordt de oprichting van dergelijke lokale afdelingen krachtig gestimuleerd. Wanneer mensen vragen hebben over de oprichting van een lokale afdeling kunnen ze zich wenden tot de secretaris van de provinciale unie, Marcel Zijlstra, email: secretaris@gelderland.christenunie.nl. De secretaris zal dan er voor zorgen dat men in contact wordt gebracht met het bestuurslid dat speciaal belast is met promotieactiviteiten in de betreffende regio.

Het bestuur is zich er van bewust dat er momenteel gemeenten zijn waar velen op de ChristenUnie stemmen, maar waar nog geen vertegenwoordiger van de ChristenUnie in de gemeenteraad zit. Er is dan bij de gemeenteraadsverkiezingen ook nog geen plaatselijke lijst van de ChristenUnie. In de komende periode willen we er aan werken dat op zoveel mogelijk plaatsen mensen op een verantwoorde wijze hun stem kunnen uitbrengen, ook bij verkiezingen voor de gemeenteraad.