Berichten over Ruimte voor elkaar

CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door ChristenUnie Gelderland op 25 februari 2023 om 11:34

Inclusie-manifest & statement Regenboog Stembusakkoord

Gisteravond deed de ChristenUnie Gelderland mee aan het Regenboogdebat, georganiseerd door het COC Midden-Gelderland. Na afloop van het debat bestond de mogelijkheid voor de Gelderse politieke partijen om het Regenboog Stembusakkoord te ondertekenen. Wij hebben ervoor gekozen om dit niet te doen.

We vinden inclusie zeer belangrijk en hebben daarom een manifest geschreven, waarin wij beschrijven hoe een inclusieve samenleving er volgens ons uitziet en wat u, als kiezer, van ons mag verwachten in de weg naar die inclusieve samenleving. Lees het manifest hier

Lees meer over "Inclusie-manifest & statement Regenboog Stembusakkoord"
  2. rechtenvrije foto mensen in zaal.jpg
    CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door ChristenUnie Gelderland op 16 februari 2023 om 16:11

‘Ruimte voor gesprek’

Wat vind jij belangrijk voor Gelderland? Over diverse thema’s organiseren wij zogenaamde ‘Ruimte voor Gespreksavonden’ door heel Gelderland. Hoe denk jij bijvoorbeeld over Wonen en Welzijn of over Natuur en Landbouw? Laat het ons weten tijdens een Ruimte voor Gespreksavond. De Statenleden zijn benieuwd naar jouw verhaal. Schuif jij ook aan? De koffie of thee staat voor je klaar. Iedereen is van harte welkom.

Lees meer over "‘Ruimte voor gesprek’"
  3. rechtenvrije foto radertjes en mensen.jpg
    6. ChristenUnie - Dirk Vreugdenhil (Nijmegen).jpg
    Door Dirk Vreugdenhil op 10 februari 2023 om 10:29

Terugblik afgelopen bestuursperiode

Het loopt niet altijd zoals je vooraf bedacht had! Dat geldt ook voor de afgelopen bestuursperiode. We hebben plannen gemaakt voor Gelderland met de kennis die we in 2019 hadden, maar wie had kunnen bedenken dat er zoveel zou veranderen in de wereld, in ons land en in onze provincie. Dat begon allemaal al twee dagen na het sluiten van het coalitieakkoord.

Lees meer over "Terugblik afgelopen bestuursperiode"