-
Vliegveld Lelystad – behartigen Gelderse belangen
Lees verderAl jaren in het nieuws: een luchthaven die er misschien nooit komt. Althans, niet als vliegveld voor vakantievluchten, zoals lang geleden is bedacht en besloten. Steeds kwam er een kink in de kabel en nu lijkt het erop dat we deze luchthaven niet meer nodig hebben. Hoe zit het precies?
-
Het best bewaarde geheim van Gelderland
Lees verderSoms voel je je als politicus net een detective.
In mijn blogje 'Voor een gezond Gelderland' schreef ik nog dat bestrijdingsmiddelen zijn toegestaan in grondwaterbeschermingsgebieden. Dat komt omdat ik bestrijdingsmiddelen niet tegenkwam in de teksten van actualisatie 7 van de Omgevingsverordening (Afdeling 3.2, Artikel 3.23) of de bijlage waarnaar wordt verwezen als het gaat om schadelijke stoffen waarvan de toepassing niet is toegestaan in grondwaterbeschermingsgebieden. Maar in die bijlage wordt weer verwezen naar een ander document: de stoffenlijst. Die kon ik niet vinden. Dus die heb ik middels technische vragen opgevraagd. De antwoorden vindt u hier.
-
Biodiversiteit: óók zorggroepen dragen bij!
Lees verderHet is niet goed gesteld met de biodiversiteit. Ons menselijk gedrag gaat ten koste van de schepping. Daar hebben we verantwoordelijkheid in te nemen, juist als provincie. Inhoudelijk ligt er een goed en noodzakelijk beleidsprogramma. We hebben nog wel een aantal nuances.
-
Een eerlijk rekenmodel voor stikstofuitstoot
Lees verderEr is ophef over de nieuwe A15 en dat heeft alles te maken met stikstofuitstoot. In eerste instantie lijkt deze ophef misschien over een abstract tekentafelprobleem te gaan, maar niets is minder waar. Wil de nieuwe A15 gerealiseerd worden, dan moet alle stikstof die daar ten gevolge van uitgestoten wordt gecompenseerd worden. Daarom moeten er berekeningen gedaan worden om te kijken hoe groot die stikstofdepositie is.
-
Stressen over de RES’sen
Lees verderEnergie voor iedereen en duurzaam opgewekt in elke regio, daar bereiden gemeente zich in regionaal verband op voor. Niet alleen veel werk, ook veel hoofdpijnpunten liggen er voor gemeenten bij het opstellen van deze RES’sen – Regionale Energie Strategieën. Deze week spraken we met elkaar als ChristenUnievertegenwoordigers vanuit alle Gelderse RES-regio’s en de provinciale ChristenUnie-fractie.
-
Voor wie werkt de marktwerking in het Openbaar Vervoer eigenlijk?
Lees verderHet OV is een onmisbare nutsvoorziening. Goed OV houdt de samenleving leefbaar en zorgt letterlijk voor verbinding. Maar deze nutsvoorziening is ook kwetsbaar, zoals de afgelopen periode duidelijk zichtbaar werd door COVID-19. De markt zakte in elkaar en de inschrijvingen voor concessies bleven uit. De overheid moet nu nog meer bijspringen om het OV te kunnen blijven garanderen. Is dat eigenlijk wel terecht? Is er überhaupt nog sprake van een echte markt?
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 24
- 25
- 26
- ...
- 28
- Volgende pagina