Blogs per auteur

1. Peter juni 2017
    Door Peter van 't Hoog op 11 april 2018

Consumens

Er zijn van die woorden die je kriebels geven. Neem nou het woord ‘de burger’. Als statenlid kom ik uitgebreide analyses tegen over de afstand tussen de overheid en de burger. Hoezo dé burger, denk ik dan

Lees meer over "Consumens"
  2. Peter juni 2017
    Door Peter van 't Hoog op 15 januari 2018

Onderheid met overdanen?

Het was een bezinningsmiddag van de Provinciale Staten. Hoe moet de overheid opereren in de samenleving anno 2018? Compleet met een soort ganzenbordspel waarin je met een gelegenheidscoalitiepartner fiches kon verdienen met een nieuwe bestuursstijl.

Lees meer over "Onderheid met overdanen?"

Labels:

3. 171125 drukte bij congres
    Peter juni 2017
    Door Peter van 't Hoog op 27 november 2017

Partijcongres

De meeste zaterdagen staat mijn wekker uit. Deze zaterdag staat de wekker aan. Partijcongres.

Een slaperige wandeling en treinrit eindigt bij de pendelbus naar de congreslocatie. Ontmoeting met medependelaars werkt beter dan koffie: hé, wat leuk, oude bekenden én nieuwe, onbekende partijgenoten. Vanuit allerlei hoeken van het land, van Zeeland tot Groningen. Wat zit er toch leven in de partij!

Lees meer over "Partijcongres"

Labels: , ,

4. Peter juni 2017
    Door Peter van 't Hoog op 24 oktober 2017

Politieke logica

Het gebeurde tijdens een mannenweekend. Met een kleine 100 mannen uit de kerk waren we op kamp. “Een mooie gelegenheid om eens toe te komen aan mannenpraat”, zo hadden de organisatoren ons lekker gemaakt. Zonder erbij te zeggen wat dat eigenlijk is, overigens.

We zaten aan tafels met een man of tien. Drukke gesprekken, in zo’n sfeer van ‘laat me je nu eens vragen wat ik eigenlijk altijd al had willen weten’. Intussen kwam de lunch. Boterhammen: bruin en wit. Beleg: kaas, ham, jam, hagelslag.

En toen kwam het.

Lees meer over "Politieke logica"