ChristenUnie Gelderland: perspectiefnota biedt hoopvol perspectief voor Gelderlanders

P1010561woensdag 03 juli 2019 19:29

Fractievoorzitter Dirk Vreugdenhil is tevreden met de perspectiefnota, zo gaf hij aan bij de behandeling ervan in Provinciale Staten. De perspectiefnota is de opvolger van de voorjaarsnota en zet de lijnen uit voor het beleid in Gelderland. De ChristenUnie is blij met de gestelde ambities en kijkt uit naar de resultaten hiervan.

“De provincie heeft een grote ambitie om de leefbaarheid op peil te houden voor ouderen en jongeren. Voorzieningen staan onder druk. Woningen zijn voor jongeren duur en voor ouderen vaak niet passend. Niet ieder dorp is goed bereikbaar per openbaar vervoer. Juist de provincie kan het verschil in leefbaarheid maken voor zoveel Gelderlanders”, aldus Vreugdenhil in de Statenvergadering van 3 juli.

De ChristenUnie is blij dat het gebruik van streekproducten wordt bevorderd en hoopt dat dit een middel is om de afstand tussen boeren en burgers te verkleinen. Ook is het voor de ChristenUnie belangrijk dat de Valleilijn genoemd wordt met aansluiting van de lijn naar Apeldoorn en het doorrijden naar Arnhem. Tot slot is Vreugdenhil ook positief over de structurele plannen rondom vrijheid. Vrijheid is niet vanzelfsprekend en geeft perspectief voor de toekomst van heel Gelderland.

TitelBestandsgrootteMIME-type
190703 bijdrage Perspectiefnota Dirk Vreugdenhil.pdf30,4 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2019 > juli