Marieke van de Beek - Statenlid

1. Bommelerwaard 03-04-24-21.jpg
    Door Marieke van de Beek op 19 april 2024 om 10:29

Fractiedag – dat betekent ‘de provincie in’!

Op woensdag 3 april bezocht de fractie de Regio Rivierenland/Fruitdelta Rivierenland. ’s Morgens waren we in de Bommelerwaard. Ingeklemd tussen de Waal en de Maas is de waterhuishouding in dit gebied een sterk staaltje vakmanschap. Het Waterschap Rivierenland vertelde ons er meer over.

Lees meer over "Fractiedag – dat betekent ‘de provincie in’!"
  2. Bezoek Hattem-2.jpg
    6. ChristenUnie - Marieke van de Beek-Lindhout (Scherpenzeel).jpg CU-ImpactLogo-in-cirkel-RGB.png
    Door Marieke van de Beek, ChristenUnie Gelderland op 16 maart 2024 om 19:23

Ontmoeting fractie Hattem en Heerde

Afgelopen woensdag brachten we een bezoek aan het prachtige Hattem en gingen we in gesprek met Arend Palland en Marinus Kers van de Hattemse fractie en Gert van der Rhee van de fractie in Heerde.

Lees meer over "Ontmoeting fractie Hattem en Heerde"
  3. Railterminal animatie.png
    Door Marieke van de Beek op 31 januari 2024 om 20:31

Railterminal Gelderland van de baan

Al vele jaren werkt de Provincie Gelderland aan plannen voor een Railterminal langs de A15 en de Betuwelijn, in de omgeving van knooppunt Valburg. Met realisatie van zo’n terminal komt er een punt, waar de overslag van goederen van vrachtverkeer naar het spoor en vice versa kan plaatsvinden. Naast economische en logistieke voordelen, zou hiermee het vrachtverkeer over de weg worden verminderd, en daarmee ook de uitstoot van o.a. CO2 en stikstof.

Lees meer over "Railterminal Gelderland van de baan"
  4. Werkbezoek ABB Ede-9.jpg
    Door Marieke van de Beek op 25 januari 2024 om 11:59

'Mission to zero' bij ABB in Ede

Je productieproces verduurzamen als het elektriciteitsnet op het bedrijventerrein ‘vol’ zit. Dat kan toch niet? Daarvoor heb je een zwaardere elektriciteitsaansluiting nodig. Maar dat duurt jaren. En we willen nú verduurzamen. Het lijkt onmogelijk. Maar daar legde ABB in Ede zich niet bij neer. Wij waren op werkbezoek om te horen hoe ze dit aangepakt hebben.

Lees meer over "'Mission to zero' bij ABB in Ede"