ChristenUnie staat alleen in aanpak veiliger maken kruising N830 Hellouw

Kruispunt Hellouw - internet pag SBSdonderdag 15 september 2016 10:24

De ChristenUnie staat alleen in Provinciale Staten als het gaat om het nemen van extra maatregelen  op het kruispunt van de provinciale weg N830 met de gemeentelijke weg in het dorp Hellouw.  Fractievoorzitter Pieter Plug had een debatverzoek aangevraagd in de commissie bereikbaarheid (BOC) en aan de andere fracties drie vragen voorgelegd, te weten:

Graag vernemen we de opvatting van de fracties:

1. of ze de situatie ook als onveilig beoordelen en de kruising bijzonder aandacht verdient van de provincie om te komen tot het nemen van korte termijn maatregelen;

2. de opvatting van de fracties of men de opvatting van gedeputeerde deelt en de aangegeven plaatsing van waarschuwingsborden als voldoende wordt ervaren;

3. over de maatregel om ter hoogte van de kruising de snelheid op de provinciale weg tijdelijk te verlagen totdat er een definitieve aanpassing heeft plaats gevonden.

Op de fractie van het CDA na reageerde geen van de andere fracties op het debatverzoek.
Een enorme teleurstelling, niet omdat we als ChristenUnie het debatverzoek hebben aangevraagd en ons hierop terdege hadden voorbereid, maar om het feit dat er dus op het knooppunt de komende tijd niets verandert. We maken ons zorgen om de veiligheid van de vele bewoners in het dorpje Hellouw die dagelijks de provinciale weg, soms meerdere keren per dag, moeten oversteken terwijl gebruikers van de provinciale weg met snelheden van 80 km per uur (en soms ook meer) de kruising naderen.

Wel hopen we dat het afgegeven signaal voor het college van Gedeputeerde Staten een aanzet heeft gegeven om met het gemeentebestuur van Neerijen snel om de tafel te gaan zitten om een reconstructie van het kwnelpunt op de zo kortst mogelijke termijn te realiseren.

(foto van scherm, uit tv programma van SBS)

Archief > 2016 > september