Janneke Slingerland - Statenlid

1. Vliegtuig.jpg
    Door Janneke Slingerland op 30 augustus 2021 om 13:30

Zoeken naar balans, dat is ook politiek

In de Gelderse politiek hebben we vaak te maken met meerdere tegenstrijdige belangen. Belangen die discussies opleveren en waarmee we rekening moeten gehouden. Neem bijvoorbeeld het luchtvaartbesluit voor luchthaven Teuge. Een onderwerp waar veel discussie in onze Gelderse politiek over is.

Lees meer over "Zoeken naar balans, dat is ook politiek"
  2. kerncentrale.jpg
    Door Janneke Slingerland op 7 april 2021 om 21:24

Kernenergie in Gelderland?

’s Morgens bij de ontbijttafel, bladerend in de krant op pagina 2 een klein berichtje: ‘Locatie gezocht voor kerncentrale’. Bijna 25 jaar na de sluiting van de kerncentrale in Dodewaard vraagt de provincie Gelderland alle Gelderse gemeenten of ze plek willen bieden aan een nieuwe kerncentrale.

Lees meer over "Kernenergie in Gelderland?"
  3. Vliegtuig laagvliegend.jpg
    Door Janneke Slingerland op 19 maart 2021 om 14:46

Vliegveld Lelystad – behartigen Gelderse belangen

Al jaren in het nieuws: een luchthaven die er misschien nooit komt. Althans, niet als vliegveld voor vakantievluchten, zoals lang geleden is bedacht en besloten. Steeds kwam er een kink in de kabel en nu lijkt het erop dat we deze luchthaven niet meer nodig hebben. Hoe zit het precies?

Lees meer over "Vliegveld Lelystad – behartigen Gelderse belangen"
  4. RES.png
    Door Janneke Slingerland op 25 januari 2021 om 09:21

Stressen over de RES’sen

Energie voor iedereen en duurzaam opgewekt in elke regio, daar bereiden gemeente zich in regionaal verband op voor. Niet alleen veel werk, ook veel hoofdpijnpunten liggen er voor gemeenten bij het opstellen van deze RES’sen – Regionale Energie Strategieën. Deze week spraken we met elkaar als ChristenUnievertegenwoordigers vanuit alle Gelderse RES-regio’s en de provinciale ChristenUnie-fractie.

Lees meer over "Stressen over de RES’sen"
  5. Hei, bomen en donkere wolken.jpg
    Door Janneke Slingerland op 30 november 2020 om 10:00

Klimaatverandering – wat kunnen we eraan doen?

Het begrip klimaatverandering is allang geen theorie meer – in de loop van de jaren merken we dat het weer verandert. Droge zomers en piekbuien ondervinden we in de praktijk.

Lees meer over "Klimaatverandering – wat kunnen we eraan doen?"