Ontmoet Mirjam Bikker op de ALV

Een toilet in elke trein!

Gelderland
Nieuwsbrief december 2023

##mailingaanhefachternaam##,

Het is bijna kerst. Het feest van hoop. Waarop we gedenken hoe het Licht is gaan schijnen in deze donkere wereld door de geboorte van Jezus. Die hoop mogen we ook nu hebben. Ook in deze tijden waarin er een andere politieke wind waait.

Als fractie ervaren we de uitslag van de verkiezingen als een oproep naar de politiek en dus ook aan ons. Een oproep om echt te luisteren en oplossingen te bieden voor de problemen en zorgen die leven. Dat hebben we gedaan en zullen we met nog meer urgentie blijven doen.

Vol vertrouwen gaan we het nieuwe jaar in. Om onze missie voor Gelderland verder voort te zetten. Samen te werken aan een hoopvolle toekomst. Wij als fractie wensen u gezegende feestdagen toe en hopen u tijdens de ALV in januari te ontmoeten.

Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst. - Jesaja 9:5

Freek Rebel

Wij wensen jou...

De Gelderse fractie wenst jou..

Gevaarlijke Dorpsstraat Laag-Keppel

Samen met fractievoorzitter Dick Ebbers (ChristenUnie-SGP Bronckhorst) bezochten wij de Dorpsstraat in Laag-Keppel. Deze smalle provinciale weg loopt dwars door het dorp heen en levert gevaarlijke situaties op.
Lees meer over ons bezoek.

Op bezoek bij LochemEnergie

In Lochem hebben inwoners de handen ineengeslagen om de stad te verduurzamen. Samen hebben ze de energiecoöperatie LochemEnergie opgericht. Marieke van de Beek en Maarten van der Velde waren te gast en mochten horen over de plannen die ze hebben voor een windpark. Hier lees je meer over ons bezoek.

Herinnering: ALV 9 januari met Mirjam Bikker

Belangrijk: de tijden zijn veranderd. We beginnen nu om 17.00 uur in plaats van 17.30. Geef u op door een mail te sturen naar secretaris@gelderland.christenunie.nl

Voorproefje
Bekijk hieronder wat gedeputeerde Dirk Vreugdenhil doet voor de huisvesting van statushouders in provincie Gelderland.

Statushouders en huisvesting

Wc-rol

In elke trein een toilet!

In Gelderland zit niet in elke trein een toilet. Afgelopen week hebben we als Provinciale Staten met een voorstel ingestemd waardoor een toilet in elke Gelderse trein weer een stap dichterbij is. We zijn hier erg blij mee. Dit gaat niet alleen over goede dienstverlening, maar ook over de trein toegankelijk maken voor mensen met bijvoorbeeld een darmziekte.

EenVandaag De Vier Merken

Fractievoorzitter Freek Rebel was te gast in de tv-uitzending (vanaf 17:18) van EenVandaag over De Vier Merken en het gebrek aan communicatie van provincie Gelderland. Ook was hij te gast in de radio-uitzending. Beluister deze hier (vanaf 29:46).

Doe mee & word lid!

Wist u dat u lid kan worden van de ChristenUnie? Uw steun hebben we hard nodig.

Onze leden maken het mogelijk dat onze politici ondersteuning krijgen in hun werk, dat we een nieuwe generatie van politici op kunnen leiden en dat we hoopvolle campagnes kunnen voeren. En wist u dat de ChristenUnie extra subsidie ontvangt voor elk nieuw lid? Help mee en word lid vanaf 5 euro per maand. Klik hier voor meer informatie.

Op de koffie?

We komen graag bij u langs op werkbezoek! Heeft u nog een mooi verhaal of een boeiende plek, laat het ons weten via christenunie@psgelderland.nl!

Volg ons op social media!

Volg ons op Facebook, Instagram en/of X (voorheen Twitter) om op de hoogte te blijven van al het laatste nieuws over ons werk in de Provinciale Staten.