Gratis Museumdag wederom een succes

museumdag 2010maandag 25 oktober 2010 11:20

Ruim 30.000 mensen bezochten volgens Omroep Gelderland zaterdag jl. de voor het vijfde jaar op rij door Provincie Gelderland mogelijk gemaakte Gratis Museumdag. De ChristenUnie Statenlid Dick Ebbers was te gast bij het Streekmuseum de Roode Toren in Doesburg.

Doelstelling van de Gratis Museumdag is om de Gelderse burger die normaal niet naar een museum zouden gaan, te verleiden nu wel een kijkje te nemen. En dat is gezien het aantal bezoekers toch weer aardig gelukt, aldus het ChristenUnie Statenleid. Natuurlijk komen er ook mensen naar de musea die normaliter ook museum bezoekers zijn, maar op deze Gratis Museumdag tref je ook een behoorlijk aantal (jeugdige) bezoekers aan die anders niet zo snel een museum bezoeken. En we hopen dat ze met deze Gratis Museumdag de smaak te pakken hebben gekregen om in de komende maanden toch nog eens vaker een museum te bezoeken.

Een 68 tal musea in Gelderland deed mee aan de Gratis Museumdag. Een initiatief dat mede mogelijk gemaakt werd door de provinciale politiek en de inzet van de vele vrijwilligers in de verschillende Gelderse musea. En als je de gratis museumdag afgelopen zaterdag gemist heb, dan kun je natuurlijk altijd de verschillende musea de komende weken bezoeken zie voor de openingstijden de website van de betreffende museum.

Archief > 2010 > oktober