Koninklijke onderscheiding bij afscheid van Pieter Plug als lid van Provinciale Staten

P1010573.JPGdinsdag 26 maart 2019 20:36

ChristenUnie Statenlid Pieter Plug heeft vandaag na drie statenperiodes afscheid genomen van het politieke werk. Ook is hij jarenlang raadslid in Ede geweest. Voor zijn politieke inzet als volksvertegenwoordiger in Ede en in de Gelderse provincie werd Plug vandaag door Zijne Majesteit de Koning benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau. Commissaris van de Koning John Berends spelde hem vandaag de versierselen behorend bij de Koninklijke onderscheiding op.

De inbreng van Plug in de fractie, zijn kwaliteiten als debater tijdens de Statenvergaderingen en zijn betrokkenheid bij de mensen om hem heen, zowel bij de eigen fractieleden als collega-Statenleden van andere partijen, college van Gedeputeerde Staten en ambtenaren van de provincie zullen gemist worden. Ook de Provincie Gelderland kijkt met veel warmte terug op zijn politieke jaren.

Zelf kijkt Plug met gemengde gevoelens naar zijn afscheid. ‘Het waren prachtige jaren in een zeer gemêleerd politiek landschap. Afscheid nemen doet altijd pijn, zeker als je het altijd met plezier gedaan hebt, maar het is ook goed dat er na ruim twintig jaar politiek tijd komt voor nieuwe uitdagingen.’

De nieuwe fractie met Dirk Vreugdenhil als fractievoorzitter zal blijven omkijken naar de medemens en zich inzetten voor de Schepping. We kijken met dankbaarheid terug op de inzet van Pieter Plug.

Archief > 2019 > maart