ChristenUnie Gelderland blij met transformatie Hattems bedrijventerrein

DSC_0558 - bezoek Hattemwoensdag 14 maart 2018 19:28

In Hattem zet men goede stappen met de transformatie van het bedrijventerrein ’t Veen tot een gemengd gebied voor wonen en werken, vond de ChristenUnie fractie van de Provincie Gelderland. Die bracht een bezoek aan Hattem op uitnodiging van ChristenUnie Hattem. ‘Deze transformatie van bedrijventerrein naar woongebied op ’t Veen is een mooi voorbeeld hoe bestaande ruimte wordt gebruikt voor nieuwe functies en verbetering van bestaande functies. Dat past helemaal bij het ruimtelijk rentmeesterschap dat de ChristenUnie voorstaat’, aldus Statenlid Peter van t Hoog. Hij verwees onder meer naar het programma ‘Steengoed benutten’ dat de provincie heeft om kansrijke ontwikkelingen op gebied van transformatie te ondersteunen.

De ChristenUnie Hattem bracht in het bijzonder de wens onder de aandacht voor de komst van een supermarkt in het gebied. Peter van ’t Hoog zei die wens te begrijpen. ‘Normaal gesproken zijn we niet voor supermarkten op bedrijventerreinen. Maar in dit geval moet je niet alleen kijken naar de huidige situatie, maar ook de toekomstige. Dus dat is een zaak om goed te bekijken’.

Archief > 2018 > maart