Conferentie over drugscriminaliteit en illegale drugsafval dumping

Kaartje voorkant-2go 1donderdag 08 september 2016 15:09

Conferentie over drugscriminaliteit en illegale drugsafval dumping

Drugs hebben een ontwrichtende werking op onze samenleving. Het gebruik ervan brengt ernstige gezondheidsschade toe aan de gebruikers en de productie ervan zorgt voor ernstige overlast, toenemende criminaliteit en milieuschade. De ChristenUnie wil het probleem bij de wortel aanpakken en criminelen geen kans geven om de leefbaarheid onder druk te zetten. De Statenfracties van de ChristenUnie in Gelderland en de ChristenUnie-SGP in Noord-Brabant organiseren daarom op vrijdag 16 september a.s. een conferentie over de mogelijkheden op lokaal, provinciaal en nationaal niveau om criminele en illegale dumping aan te pakken en overlast te beperken.

In de afgelopen jaren is er in de provincies Noord-Brabant en Zeeland een succesvol programma opgezet om drugscriminaliteit te bestrijden. Met de ‘taskforce Brabant-Zeeland’ zijn grote stappen gezet in het oprollen van drugslaboratoria, wietplantages en aanverwante criminele activiteiten. Het succes van deze aanpak leidt er echter toe dat criminelen in toenemende mate hun toevlucht zoeken tot naburige provincies, met name de provincie Gelderland. Reden voor beide Statenfracties om een conferentie te beleggen, waarin we de mogelijkheden voor de aanpak van drugscriminaliteit willen bespreken.

Mevr. Van Montfoort zal namens het Regionaal Informatie en Expertise Centrum (RIEC) Zeeland, West-Brabant informatie geven over ketensamenwerking in de opsporing en de aanpak van drugscriminaliteit en dhr. A. Bragt, wethouder te Zaltbommel, over de problematiek in Gelderland.

U wordt van harte uitgenodigd om deel te nemen aan deze conferentie.

Wanneer:        Vrijdag 16 september a.s.

Waar:              De Poorterij, Nieuwstraat 2, 5301 EW Zaltbommel

Hoe laat:         De conferentie begint om 13.30 uur en duurt tot ongeveer 15.30 uur.

Kosten:           gratis

Aanmelden:    is zeer gewenst (i.v.m. zaalhuur & consumpties) via christenunie@ps.gelderland.nl

Archief > 2016 > september