ChristenUnie Gelderland wil onvoorwaardelijke aansluiting bedrijventerrein H2O op A28

H2O bedrijventerrein  -nog leegmaandag 17 september 2018 11:36

ChristenUnie Gelderland is blij met de helpende hand van de provincie om de aansluiting op de A28 te realiseren. Het wordt hoog tijd dat het bedrijventerrein H2O van de gemeenten Hattem, Heerde en Oldebroek die aansluiting krijgt. Maar deze hulp van de provincie mag niet als voorwaarde hebben dat de drie gemeenten komen tot verdergaande samenwerking op weg naar ambtelijke of bestuurlijke fusie. “Voor de ChristenUnie is koppeling van deze twee zaken niet acceptabel,” stelt Statenlid Peter van ’t Hoog.

De aansluiting van het bedrijventerrein H2O op de A28 is een al lang gekoesterde wens van de partij, zowel lokaal als provinciaal. De aansluiting zal het bedrijventerrein een impuls geven en draagt bij aan de leefbaarheid in Wezep en Hattemerbroek, waar nu veel bestemmingsverkeer doorheen rijdt.

Echter, de ChristenUnie kan niet instemmen met een koppeling van een traject tot ambtelijke of bestuurlijke fusie als voorwaarde voor steun van de provincie voor de aansluiting. “Een dergelijk bestuurskrachttraject vinden we als ChristenUnie op zich goed, maar niet als tegenprestatie. Verdergaande gemeentelijke samenwerking moet wat ons betreft van onderop komen en niet afgedwongen worden met financiële steun voor de aansluiting”, aldus ChristenUnie Statenlid Peter van ’t Hoog.

Archief > 2018 > september