#Klimaatjijmee

Door Janneke Slingerland op 7 maart 2018 15:42

#Klimaatjijmee

Weblog

Wat doe je zelf? Dat vraagt de nieuwe hashtag #Klimaatjijmee vandaag in de Provinciale Staten aan de mensen in Gelderland. Onze provincie wil meedoen om de klimaatuitdagingen te halen. De overheid moet zich aanpassen, en dat moeten we allemaal. Zuinig zijn met klimaat vraagt actie van iedereen.

De acht provinciale initiatiefnemers laten zelf ook horen waar zij dit jaar persoonlijk mee aan de slag gaan om zélf bij te dragen aan een klimaatneutraal Gelderland. Onder de noemer ‘Klimaat jij mee?’ melden ze dat zodat ze hier persoonlijk op aanspreekbaar zijn.

Als een van die acht beloof ik van harte om mij in te spannen. Ik ben trots op dit Gelderse klimaatinitiatief en ja, natuurlijk doe ik mee met #Klimaatjijmee. Met onze zonnepanelen wekken we onze eigen elektriciteit op. In de komende tijd willen we ons vervoer volledig elektrisch maken en zelf voldoende stroom opwekken om die te laten rijden. Dat klinkt makkelijk – koop een auto en je bent klaar. Zo eenvoudig is het niet: we moeten echt minder energie gaan verbruiken en niet altijd zomaar die auto pakken, anders lukt dat niet.

Over een jaar vertel ik je graag hoever we zijn.

Janneke Slingerland

Zie het filmpje met Janneke Slingerland