Gaan voor goud

goud voor Sven Kramer OS 2018 5 km (foto van site NOS)
Gijs
Door Gijs van den Brink op 12 februari 2018 10:19

Gaan voor goud

Weblog

De Olympische Spelen zijn begonnen. De sporters hebben volgens een bepaald programma zich voorbereid. Ieder heeft daarbij de eigen route gekozen. En straks zal blijken wie de winnaars en verliezers zullen zijn.

In de provincie Gelderland gaan we ook allemaal voor het beste van de provincie en haar bewoners. Iedere partij neemt daarin de eigen route. Het maakt een verschil of je coalitie- of oppositiepartij bent. Of zou dat geen verschil hoeven maken?

Iedere partij kiest z’n eigen route. We hebben allemaal eerst de commissievergadering en daarna de vergadering van de Provinciale Staten. De ene partij komt met veel vragen en dient moties en amendementen in. Een andere partij laat een duidelijke mening horen en vindt dat voldoende. Soms wordt er samen opgetrokken en een andere keer gaat ieder z’n eigen weg.

Een intensieve voorbereiding is noodzakelijk voor een goed resultaat. Al is de vorm van de dag ook van grote invloed op het uiteindelijke resultaat. De verschillende kanten van een onderwerp afwegen en bespreken met burgers en fractiegenoten vormt je mening. Dat helpt de politicus dichtbij de samenleving te blijven en te komen tot goede besluiten voor alle inwoners van de provincie.

Als het startschot klinkt, moet je vertrekken en proberen de winst uit het vuur te slepen. Iedere sporter gaat voor goud. De fractie van de ChristenUnie is drie jaar geleden uit de startblokken gekomen en levert een bijdrage aan een schoon en duurzaam Gelderland. Met hulp van God gaan wij voor goud!

(Afbeelding via site NOS)