Ambitie bevaarbaarheid Apeldoorns Kanaal blijft

Apeldoorns Kanaal bij BPFdonderdag 15 september 2016 10:01

De ChristenUnie fractie is blij met de uitkomst van het debat in de provinciale commissie Algemeen Bestuur en Financiën dat het budget van 3 miljoen euro gereserveerd blijft voor het beweegbaar maken van de noodzakelijke bruggen. De provincie stelt als voorwaarden dat de gemeenten Heerde en Hattem het onderhoud en beheer van de bruggen regelen zodat de beweegbare bruggen de komende jaren ook gaan en blijven functioneren.

De ChristenUnie steunt deze lijn.  Wij vinden het redelijk dat je als provincie de voorwaarden stelt dat een investering van 3 miljoen Euro voor het beweegbaar maken van bruggen ook gepaard gaat met enige garanties rond onderhoud en beheer door eigenaren. ChristenUnie fractievoorzitter Pieter Plug was destijds met collega-Statenlid mevrouw Prins initiatiefnemer om de bevaarbaarheid van het Apeldoorns Kanaal weer op de politieke agenda van de provincie te zetten.
Inmiddels is mede dankzij inzet van meerdere partners het bevaarbare deel van het Apeldoorns Kanaal gebaggerd en klaar voor bevaarbaarheid. Het beweegbaar maken van de bruggen is nu de laatste stap.  De ChristenUnie fractie hoopt dat de gemeenten Heerde en Hattem samen met partners in de omgeving het onderhoud en beheerplan snel kunnen voorleggen, zodat de gereserveerde investering voor het beweegbaar maken van bruggen ook vrijgegeven kan worden.

Archief > 2016 > september