ChristenUnie ziet leemtes in Voorjaarsnota

fractie statenleden in Stadhuis 7 okt 2015woensdag 29 juni 2016 19:01

De ChristenUnie Gelderland ziet een aantal leemtes in de Gelderse Voorjaarsnota. Omroep Gelderland wordt niet genoemd, evenmin een knelpunt op de Gelderse wegen, namelijk  het knooppunt A1/A30. Leemtes die de ChristenUnie met moties aan de orde heeft gesteld.

Ook kan de ChristenUnie zich niet vinden in het topsportbeleid en evenementenbeleid, die onderdelen wil de ChristenUnie dan ook niet steunen.

De Voorjaarsnota biedt wel een mooi financieel perspectief, maar de ChristenUnie roept het college op dat wanneer de financiële balans boven de 150 miljoen uitkomt het college met alle partijen om de tafel wil gaan om samen te bepalen welke knelpunten we in Gelderland de komende jaren willen oplossen.

'Het college heeft haar zaken op orde, maar graag hadden we andere prioriteiten gesteld en zou de coalitie zich opener moeten opstellen naar de andere partijen', aldus Pieter Plug, fractievoorzitter van de ChristenUnie Gelderland.

Bij stemming over de moties bleek dat de motie over Omroep Gelderland met een zeer brede meerderheid is aangenomen. Hetzelfde geldt voor de motie over het knooppunt  A1/A30 die mede door de ChristenUnie werd ingediend.

VJN - PS_20160629 bijdrage ChristenUnie58,9 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2016 > juni