Pre-concept plussenbeleid nog niet geschikt voor inspraakproces

kalveren op stal Uddeldinsdag 28 juni 2016 20:45

Wat de ChristenUnie betreft maken we als Provincie Gelderland een pas op de plaats inzake het Gelders plussenbeleid. Het nu voorliggende concept is wat de ChristenUnie betreft onvoldoende om deze de inspraak in te laten gaan. Dat liet ChristenUnie Statenlid Dirk Vreugdenhil vanavond weten na afloop van het debat. Wij zijn als ChristenUnie voorstander van het oorspronkelijke idee om boeren ruimte te bieden, zeker wanneer we daarvoor inzet voor meer duurzaamheid verlangen.

Tijdens de oriënterende bespreking in de commissie bleek al dat bij velen die het Plussenbeleid zouden moeten uitvoeren, zoals gemeenten, ondernemers en omwonenden, het conceptplan nog veel vragen oproept. Ook de wijzigingen die het college zelf aanbrengt in haar concept maken het niet duidelijker.

Reden voor ons als ChristenUnie om per motie het college te verzoeken pas op de plaats te maken. We pleiten voor een goed plan waarbij betrokkenen hun suggesties en opmerkingen erin verwerkt zien. Liever een goed beleid waarin groei voor veehouderijen mogelijk is, en waarbij duurzaamheid wordt bevorderd, dan nu een onduidelijk beleid inzetten, aldus Statenlid Dirk Vreugdenhil. Morgen stemt Provinciale Staten over de door de ChristenUnie ingediende motie.

TitelBestandsgrootteMIME-type
20160629 pas-op-de-plaats motie Gelders Plussenbeleid34,1 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2016 > juni